سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نمازگزار محبّت فرشتگان و هدایت وایمان و نور معرفت دارد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

هیئت آستان مقدس امامزاده عبد الله بن موسی الکاظم شهربافق


«عاشقان عیدتان مبارک باد »

همنوا با رسول الله (ص)، روز عید غدیر با نوای «علی ولی الله»

واقعه غدیر حادثه اى تاریخى نیست که در کنار دیگر وقایع بدان نگریسته شود. غدیر تنها نام یک سرزمین نیست. یک تفکر است، نشانه و رمزى است که از تداوم خط نبوّت حکایت مى کند. غدیر نقطه تلاقى کاروان رسالت با طلایه داران امامت است.

آرى غدیر یک سرزمین نیست، چشمه اى است که تا پایان هستى مى جوشد، کوثرى است که فنا برنمى دارد، افقى است بى کرانه و خورشیدى است عالمتاب.

و غدیر، روز حماسه جاوید، روز ولایت، روز امامت، روز وصایت، روز اخوت، روز رشادت و شجاعت و شهامت و حفاظت و رضایت و صراحت ‏شناخته شد. روز نعمت، روز شکرگزارى، روز پیام رسانى، روز تبریک و تهنیت، روز سرور و شادى و هدیه فرستادن، روز عهد و پیمان و تجدید میثاق، روز تکمیل دین و بیان حق، روز راندن شیطان، روز معرفى راه و رهبر، روز آزمون، روز یأس دشمن و امیدوارى دوست و خلاصه روز اسلام و قرآن و عترت، روزى که پیروان واقعى مکتب حیات‏بخش اسلام آن را گرامى مى دارند و به همدیگر تبریک مى ‏گویند.

... الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَ رَضِیتُ لَکُمُ الإِسْلاَمَ دِینًا ...

 

 

 

مراسم ویژه عید سعید غدیر خم در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرستان بافق

مراسم مولودی خوانی در روز سه شنبه 26/9/87 بعد از نماز مغرب و عشاء

مراسم قرائت دعای پر فیض ندبه ساعت 6:30 صبح

مراسم جشن عید سعید غدیر خم چهارشنبه بعد از نماز مغرب وعشاء

 

امور فرهنگی آستان



پایگاه خبری هیات ::: سه شنبه 87/9/26::: ساعت 3:5 عصر


 نصب سیستم حفاظتی و امنیتی آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرستان بافق  آغاز گردید برای اجرای این طرح که شامل نصب دوربین های مداربسته و دیگر سیستم های حفاظتی می باشد مبلغ 300000000ریال (سی میلیون تومان ) از درآمد آستان هزینه می گردد



پایگاه خبری هیات ::: پنج شنبه 87/9/21::: ساعت 3:4 عصر


بمناسبت فرارسیدن ایام فرخنده عید سعید قربان و عید بزرگ غدیر خم مراسم غباروبی و عطر افشانی ضریح آستان مقدس امامزاده ظیر الدین عبدالله (ع) شهرستان بافق در روز چهارشنبه 20/9/87 برگزار گردید در این مراسم مبلغ 91000000ریال(نه میلیون یکصد هزار تومان) نذورات ضریح به حساب آستان مقدس نزد بانک تجارت واریز گردید

پایگاه خبری هیات ::: پنج شنبه 87/9/21::: ساعت 2:56 عصر


عید سعید قربان مبارک

 

 



::: سه شنبه 87/9/19::: ساعت 8:53 صبح


السلام علیک  یا محمد بن علی، ایها الامام الباقر، یابن رسول الله

سالروز شهادت ابو جعفر محمد بن علی (ع) امام پنجم از ائمه اثنی عشر (ع) و هفتمین معصوم از چهارده معصوم (ع)، که در سال 114 ق. در مدینه رخ دادرا به شعیان آن حضرت تسلیت باد

شکر و سپاس بى منتها، خداى بزرگ را، که ما را از امّت مرحومه قرار داد و به صراط مستقیم ، ولایت اهل بیت عصمت و طهارت صلوات اللّه علیهم اجمعین هدایت نمود. بهترین تحیّت و درود بر روان پاک پیامبر عالى قدر اسلام صلى الله علیه و آله، و بر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، مخصوصاً پنجمین خلیفه بر حقّش حضرت ابو جعفر، امام محمّد باقر علیه السلام و لعن و نفرین بر دشمنان و مخالفان اهل بیت رسالت که در حقیقت دشمنان خدا و قرآن هستند.

مراسم عزاداری وسینه زنی:

جمعه 15/9/87 بعد از نماز مغرب و عشاء

صحن مطهر امامزاده عبدالله (ع) بافق

ویژه نامه شهادت امام محمد باقر (ع)...

پایگاه خبری هیات ::: پنج شنبه 87/9/14::: ساعت 10:6 عصر


 

در کافى است که فضیل بن عثمان مرادى گوید از ابوعبدالله ، امام صادق علیه السلام شنیده است . رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: چهار خصلت است که در هر که باشد در وقت ورود به بارگاه خداوند، پس از آن دیگر او را هلاکتى نیست جز آنکه شایسته هلاکت باشد و آن عبارت است از این که بنده همت به کارى نیک بندد که آن را به انجام رساند. چنانچه آن را به انجام نرساند، خداى برایش (به سبب نیت نیکش ) حسنه اى بنویسد، و چنانچه آن را انجام دهد، خداى برایش ده حسنه بنویسد، و چنانچه همت به کارى زشت بندد که آن را به انجام رساند؛ پس چنانچه آن را به انجام نرساند، چیزى بر او نوشته نشود، و اگر آن را انجام دهد، هفت ساعت بدو مهلت داده شده ، فرشته کاتب حسنات ، کاتب سیئات را که بر جانب چپ است گوید: شتاب مکن که شاید عمل زشتش را به عملى نیک دنبال کند که آن را پاک سازد؛ چه خداى عزوجل فرماید: (ان الحسنات یذهبن السیئات ) و یا بخشش طلبد؛ پس اگر گوید: استغفر الله الذى لا اله الا هو، عالم الغیب و الشهادة العزیز الحکیم الغفور الرحیم ذو الجلال و الاکرام و اتوب الیه ، چیزى بر او نوشته نشود. چنانچه هفت ساعت بگذرد و نه حسنه اى انجام دهد و نه آمرزش طلبد، کاتب حسنات ، کاتب سیئات را گوید: بنویس گناه را بر این نگون بخت محروم !



::: چهارشنبه 87/9/13::: ساعت 10:23 عصر


فرزدق

همام بن غالب بن صعصعه معروف به فرزدق، در بصره متولد شد . او در زمان بنى امیه مى‏زیست . فرزدق از کودکى سرودن شعر را آغاز کرد. پس از جنگ جمل، پدرش او را نزد حضرت امیرالمؤمنین آورد و عرض کرد: فرزند من شاعر است .
حضرت على (ع) دستور داد به او قرآن بیاموز . فرزدق تصمیم گرفت ضمن آموزش قرآن، آن را حفظ کند.براى این منظور پاهاى خود را در زنجیر بست و تا همه قرآن را حفظ نکرد، پاهاى خود را هم چنان بسته نگهداشت . آرى، فرزدق شاعر عرب، شیعه مولا على (ع)، مرد مجاهد و بلند پایه، به اندازه‏اى در ادبیات عرب پیشرفت کرد، که در ردیف شعراى معروف و مشهور مسلمان قرار گرفت. درباره فرزدق گفته‏اند: اگر فرزدق نبود، یک سوم لغت عربى نابود شده بود . دیوان بزرگ اشعار فرزدق در مصر، پاریس و مونیخ به چاپ رسیده است . او در مدح و دفاع از امام زین العابدین (ع) هم یک قصیده حماسى چهل بیتى در مسجد الحرام، در حضور هشام بن عبدالملک مروان سروده که
((جامى)) آن را به‏فارسى ترجمه کرده و چند شعر آن بدین ترتیب است:

حب ایشان، دلیل صدق و وفاق - - بغض ایشان، نشان کفر و نفاق‏

 

گر شمارند اهل تقوى را - - طالبان رضاى مولاى را

 

اندر آن قوم مقتدا باشند - - و اندر آن خیل پیشوا باشند  



::: یکشنبه 87/9/10::: ساعت 7:9 عصر


بمناسبت شهادت امام جواد(ع) مراسم عزاداری و سینه زنی در روز جمعه 8/9/1387 بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن مطهر آستان مقدس امامزاده ظهیر الدین عبدا... بن موسی بن جعفر شهرستان بافق با حضور مردم ولائی شهرستان بافق برگزار گردید به همین مناسبت فردا بعدظهر شنبه 9/9/87 از ساعت 16 الی 17 مراسم عزاداری و سینه زنی در حسینیه این آستان مقدس برگزار می گردد



پایگاه خبری هیات ::: جمعه 87/9/8::: ساعت 8:28 عصر


شهادت جانسوز جواد الائمه

حضرت امام محمد تقى(ع)

را به عموم حقیقت خواهان و عاشقان اهل بیت تسلیت مى گوییم

امام جواد(ع) و راز شهادت:

هشتمین امام معصوم(ع) در انتظار پسر و شیعیان در تب و تاب‏رویت جمال جواد الائمه(ع) بودند. حدود چهل و هفتمین بهار عمرامام رضا(ع) سپرى مى‏شد اما هنوز فرزندى کاشانه پر فروغش رافروزان نساخته بود. از طرفى حضرت مورد طعنه دشمنان و زخم زبان‏آنها قرار داشت که گاه بوسیله نامه نیز آن حضرت را مورد آزارقرار مى‏دادند که نمونه آن را مى‏توان در مکتوب «حسین ابن‏قیاما» مشاهده کرد. او که از سران «واقفیه‏» بود در نامه‏اى‏به امام رضا(ع) مى‏نویسد: چگونه ممکن است امام باشى در صورتى‏که فرزندى ندارى و امام(ع) پاسخ او را چنین نگاشت که از کجامى‏دانى که من فرزندى نخواهم داشت چند روزى طول نخواهد کشید که‏خداوند به من پسرى عنایت‏خواهد کرد که حق را از باطل جدامى‏کند. تا اینکه طبق پیش بینى امام (ع) در رمضان سال 195 هجرى‏و به نقل از ابن عیاش در دهم رجب آن سال ستاره امام جواد(ع)متجلى شد و مادرش «سبیکه‏» را که از خاندان «ماریه قبطیه‏»همسر پیامبر(ص) بود و به فرموده امام رضا(ع) آفرینشى پاکیزه ومنزه داشت. مرتبت و مقامى والاتر بخشید.

ولادت امام جواد(ع) تمامى شایعات مربوط به امام رضا(ع) راپایان بخشید و دلهره و اضطراب را از میان شیعیان زدود. بدین‏جهت، که امام در حق فرزندش فرمود: این مولودى است که براى‏شیعیان ما «در این زمان‏» با برکت‏تر از او زاده نشده است.

مولودى که حدود شانزده سال رهبرى و امامت‏شیعیان را عهده دارشدو در این راستا آثارى شگفت از خویش به یادگار گذارد و مکتب‏علمى، اجتماعى شیعه را جلوه خاص بخشید.

شهادت آن بزرگوار پایانى است‏بر تلاشهاى چشمگیر و پر فروغش‏تلاشهایى که خلفاى بنى عباس و دشمنانش را آنچنان غافلگیر نمودکه نتوانستند آن حضرت را تحمل نمایند و بدین جهت در صدد شهادت‏آن حضرت بر آمدند و این نوشتار نگاهى است‏به عوامل و موجبات‏شهادت آن حضرت که در این زمینه به بررسى سه عامل مى‏پردازیم:

ادامه راز شهادت امام جواد...

پایگاه خبری هیات ::: جمعه 87/9/8::: ساعت 8:24 عصر


اول ذوالحجه، سالروز ازدواج فرخنده حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع)  

ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه(ع) به فرمان خداوند، از امتیازاتی است که رسول اکرم(ص) بر آن مباهات می کرد. در این پیوند پر میمنت، فرشتگان آسمان در سرور و شادمانی، و بهشتیان به زینت و زیور آراسته شده بودند.

فاطمه زهرا علیهاالسلام دختر پیغمبر اکرم و از دوشیزگان ممتاز عصر خویش بود. پدر و مادرش از اصیل ترین و شریف ترین خانواده های قریش بودند. از حیث جمال ظاهری و کمالات معنوی و اخلاقی از پدر و مادر شریفش ارث می برد. و به عالیترین کمالات انسانی آراسته بود. ادامه مطلب...

::: چهارشنبه 87/9/6::: ساعت 2:45 عصر

   1   2      >

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 62
بازدید دیروز: 40
کل بازدید :255768
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
پایگاه خبری هیات
این سید جلیل زآل پیمبر است نوردو دیده موسی بن جعفر است وبلاگ خبری و فرهنگی و مذهبی هیئت عزاداران آستان مقدس امامزاده عبد الله بن موسی الکاظم (ع) شهرستان بافق امامزاده عبدالله از فرزندان بزگوار امام موسی کاظم (ع) می باشند ایشان در روز 12 ربیع الاول سال 142 ه.ق در مدینه بدنیا آمدند و در چهارم ماه رجب تنها بعد از128 روز از شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به دست عوامل عباسیان به شهادت رسیدند و مدفن ایشان در مرکز شهرستان بافق در استان یزد واقع گردیده است. و لذا به دلیل عرض ارادت به ساحت این امامزاده واجب التعظیم هیئت عزاداران آستان مقدس حضرت امامزاده عبدالله (ع) بافق در سال 1375 راه اندازی گردید تماس با هیئت عزاداران آستان مقدس: سامانه پیام کوتاه :30008996 آدرس:استان یزد-شهرستان بافق
 
 
>>لینک دوستان<<
.: شهر عشق :.
گروه اینترنتی جرقه داتکو
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
شیعه مذهب برتر
حسام بافق
بافق فردا
شکرآباد
محسن بافق
آهن شهر بافق
مبارکه بافق
پایگاه خبری سنگ آهن
درعصرمن بافق
روستای سنجدک بافق
هیئت قاسم بن الحسن بافق
منتظر بافقی
راه امام
انجمن وبلاگ نویسان بافق
هیئت جوانان بافق
اداره تعاون بافق
دیدبان بافق
قلم توتم من است
تعمیرات لکوموتیو بافق
ولیعصر قلعه بافق
وبلاگ عباس یزدانی
معلم کلاس پنجم-الف
بافق آباد
بافقیران
حواشی دبیرستان شاهدشهید رجایی بافق
وحدت بافق
آفتاب بافق
سراج
امید بافق
مسجد ولیعصر قلعه بافق
علی بافق
فناوری ورایانه امروز
بافق به روایت تصویر
عادل در بافق
هفت امامزاده
مشق پرواز
نظری بافق
روابط عمومی دانشگاه آزاد بافق
انجمن جوانان بافق
امامزاده حیدر بهبهان
دفتر حضرت آیت الله خامنه ای
حجت السلام شهاب مرادی
یوسف گم گشته
ققنوس بافق
آزاد
یا لثارات الحسین
هیئت امامزاده عبد الله بافق
آستان امامزاده محمد عابد اراک
اخبار بافق
حسین بن موسی الکاظم طبس
نشانی دیگر وبلاگ
آهستان
آستان مقدس پیر بفروئیه میبد
اوقاف استان یزد
سایت رسمی شهرستان بافق
خبرنگار محبوب کامران نجف زاده
سازمان اوقاف و امور خیریه
پایگاه خبری داور
امامزاده آقا علی عباس
امامزاده هلال بن علی
سایت امامزاده محمود (ع )خوانسار
آستان قدس رضوی
پایگاه اطلاع رسانى حضرت معصومه
صدا و سیما
یزد فردا
ریاست جمهوری
پایگاه استاد حسین انصاریان
آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)
آستان صالح ابن موسی الکاظم
هیئت رزمندگان شمیرانات
سایت مذهبی صافات
دانشگاه آزاد اسلامی بافق
شرکت سنگ آهن ایران - بافق
هفته نامه افق کویر بافق
حسن ابراهیمی
شهید آوینی
فرهنگسرای مجازی بافق
بیت الرضا بافق
بسوی ظهور
معرفی امامزادگان وبقاع متبرکه
سایت امامزاده جعفر یزد
چراغ دستی
مسجد قبا بافق
استاد دانشمند
علمی - فرهنگی - آموزشی- مذهبی
هیدت دانشجوئی عشاق المهدی
ایران من
هنر بافق
هلال احمر بافق
ریگ نوردی بافق
شهرداری بافق
فرمانداری بافق
هواشناسی بافق
اوقات شرعی بافق
دیدنی های بافق
شرکت ذوب روی بافق
کلام نور
فتوبلاگ پیام های آسمانی
 
>>لوگوی دوستان<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<