سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، زمام دار و کردار، راننده و نفس(مرکبی) سرکش است . [امام علی علیه السلام]

هیئت آستان مقدس امامزاده عبد الله بن موسی الکاظم شهربافق


استاد عبدالباسط
عبدالباسط محمد عبدالصمد در سال 1349 هجرى قمرى در روستاى ((ارمنت)) به دنیا آمد . روستاى ((ارمنت)) که اکنون به شهر مبدل شده است، از توابع استان ((قنا)) در جنوب مصر مى‏باشد .
عبدالباسط در مکتب خانه روستائى، به آموزش قرآن پرداخت و در سن ده سالگى قرآن را حفظ نمود، او عاشق قرآن بود و با تمام وجود به دنبال آموزش علوم قرآنى و قرائت آن، همت گماشت، در آن زمان شیخ رفعت و شیخ شعشاعى در رادیو قرآن مى‏خواندند . عبدالباسط در خانه رادیو نداشت، بدین جهت براى شنیدن تلاوت قرآن از رادیو، مسافتى حدود سه کیلومتر را پیاده طى مى‏کرد، همچنین براى استفاده از سایر قاریان قرآن، در جلسات شبانه قرآن شرکت مى‏نمود . استاد مکتب و پدرش، همواره عبدالباسط را تشویق مى‏کردند و این تشویقها در پیشرفت او بسیار مؤثر بود، به طورى که دوازده ساله بود، که قرائت هفتگانه را یاد گرفت و در چهارده سالگى قرائت ده گانه را فرا گرفت . عبدالباسط علاوه بر حفظ، تجوید و قرائت قرآن، معانى قرآن را هم آموخت و کم‏کم در منطقه ((صعید)) شهرت یافت . تقریبا در همه جلسات قرآن و برنامه‏هاى ((شبى با قرآن)) عبدالباسط را دعوت مى‏کردند .
نوزده سال داشت که براى اولین بار به قاهره رفت . به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) در قاهره جشن گرفته بودند، چند نفر که عبدالباسط را مى‏شناختند، از او خواستند که قرآن بخواند، اما او قبول نکرد و گفت:
در این جمع، غریب هستم و در میان قاریان معروف و مشهور، صلاح نیست که من قرآن بخوانم .
یکى از علماء که او را مى‏شناخت، گفت:
ده دقیقه قرآن بخوان .
عبدالباسط قبول کرد و شروع به تلاوت قرآن نمود . مسجد پر از جمعیت بود، مردم او را تشویق مى‏کردند و از او مى‏خواستند که ادامه بدهد، بالاخره قرائت دلنشین عبدالباسط یک ساعت و نیم طول کشید و از همان جلسه بود، که او را به رادیو دعوت کردند و به تدریج در سطح کشور مصر شهرت یافت .
یک سال بعد به حج رفت و براى اولین بار، تلاوت قرآن او را روى نوار ضبط شد و کم کم کشورهاى اسلامى و سایر ممالک جهان، حتى آمریکا از او دعوت کردند و عبدالباسط تقریبا به همه کشورهاى جهان سفر کرد . در بعضى از سفرهایش، عده‏اى با شنیدن تلاوت زیباى قرآن او، مسلمان گردیدند، براى نمونه، در ((لوس آنجلس)) شش نفر و در ((اوگاندا)) 92 نفر مسلمان شدند.
عبدالباسط در رابطه با توفیق خود براى تلاوت قرآن چنین گفته است:
ساعاتى وجود دارد، که همراه با صفا، معنویت و فیوضات الهى است و قارى قرآن احساس مى‏کند، یک فضاى نورانى بر جلسه قرآن حاکم است،
براى مثال، یک بار در جلسه‏اى سوره ((مزمل)) را تلاوت مى‏کردم، یادم هست حالت عجیبى داشتم، گویا در بهشت، قرآن مى‏خواندم، به یاد حدیث نبوى (ص) افتادم که فرمود:
میان محراب و منبر من، بوستانى از باغهاى بهشت است .
عبدالباسط اضافه مى‏کند:
تمام موفقیتى که نصیب من شده، به برکت آیه آیه‏هاى قرآن است، که صداى مرا در نظر مردم دلنشین کرده و در واقع این نفوذ کلام خداست، که باعث روى آوردن مردم غیر مسلمان به سوى اسلام شده است . -زندگینامه قاریان مشهور جهان، ص 43 . ?
عبدالباسط با تلاوت و قرآئت آیات نورانى قرآن، خدمات زیادى به عالم اسلام رسانید، و سرانجام 25 ربیع الثانى 1409 هجرى قمرى، با سر بلندى و نام نیک در سن 60 سالگى زندگى را به درود گفت، در ایران اسلامى هم با تشکیل مراسم یادبود، از او تجلیل به عمل آمد .

::: سه شنبه 87/9/5::: ساعت 2:24 عصر


فضیلت علم بر ثروت
العلم خیر من المال، العلم یحرسک، و انت تحرس المال، و المال تنقصه النفقه و العلم یز کو على الأنفاق، و صنیع المال یزول بزواله. -ح / 174 - از فرمایشات امام (ع) به کمیل بن زیاد ?

ترجمه:

دانش، از مال دنیا بهتر است، زیرا دانش نگهبان توست، ولى مال را تو باید نگهبانى کنى. مال دنیا با بخشش کاسته میشود، ولى دانش، براثر بخشش، رشد و فزونى مى‏یابد، و آنچه با مال دنیا ساخته و پرداخته شده و بدست آمده، با تمام شدن مال، از بین میرود.
شرح:

علیه‏السلام، بارها در سخنان خود، دانش را با مال دنیا مقایسه فرموده، و همواره دانش را برتر و گرانبهاتر شمرده است. در این کلام ارزنده نیز، امیرمؤمنان (ع)، از برترى دانش نسبت به مال دنیا سخن مى‏گوید، و در این مورد سه دلیل بیان مى‏فرماید:
* اول آنکه: دانش، انسان را از مشکلات زندگى و گرفتاریهاى آخرت نگهدارى میکند، و از خسارتها و زیانهایى که به سراغ اشخاص جاهل میروند، در امان مى‏دارد.- ولى مال دنیا، نه تنها نگهبان صاحب خود نیست، بلکه صاحب مال، ناچار است قسمتى از وقت و فکر و نیروى خود را به خاطر نگهدارى مال، از دست بدهد، تا از تلف شدن و از بین رفتن آن جلوگیرى کند.
* دوم آنکه: صاحب مال، وقتى مقدارى از مالش را به دیگرى ببخشد، به مقدارى که بخشش کرده است، از مال او کم مى‏شود. ولى صاحب علم، هر چه از علم خود به دیگران ببخشد، یعنى هر چه علم خود را بدیگران بیاموزد، بر علم او افزوده میشود چون با هربار آموزش که به دیگرى میدهند، خود او نیز ورزیده‏تر مى‏شود و در رشته علمى خود، مهارت و تسلط بیشترى پیدا میکند.
* سوم آنکه: مال و ثروت از بین برود، تمام چیزهائى هم که به واسطه آن مال و ثروت ساخته و پرداخته شده و بدست صاحب مال آمده است، از بین خواهد رفت. مثلا اگر کسى مقامى را به خاطر ثروت خود به دست آورده است، یا اگر کسانى بخاطر ثروت با او دوست شده و گردش را گرفته‏اند، همینکه ثروت او به هر علتى، از بین برود، مقام و احترام و دوستان او هم از دست خواهند رفت.
در حالیکه آنچه شخص عالم، به خاطر علم خود به دست مى‏آورد، هیچگاه از بین نخواهد رفت، زیرا علمى که باعث بدست آمدن آن چیزها شده، همیشه براى صاحب خود باقى میماند.


::: دوشنبه 87/9/4::: ساعت 12:8 عصر


سید رضى
سال 359 هجرى قمرى بود، در خانواده ((حسین بن احمد)) کودکى چشم به جهان گشود، که او را محمد نامگذارى کردند.
محمد از کودکى براى آموختن علوم، بسیار حریص و علاقمند بود.
او نه سال داشت، که در کلاس درس ((علم نحو)) شرکت مى‏کرد، روزى در کلاس، به سؤال استادش، پاسخ مهم و غیر منتظره‏اى داد، به طورى که همه شاگردان کلاس متعجب گردیدند.
محمد ده ساله بود، که سرودن شعر را آغاز کرد . در هفده سالگى به تدریس و تألیف کتاب پرداخت و در سن بیست سالگى، در تمام علوم زمان خود، استاد و صاحب نظر گردید . محمد بعدها به سید رضى معروف شد .
او پانزده جلد کتاب، تألیف و تصنیف نمود، که معروف‏ترین آنها، کتاب عظیم نهج البلاغه بود. این کتاب هنوز هم مورد استفاده همگان مى‏باشد، و براى فهمیدن معانى عمیق و بلند آن، در شام، مصر، لبنان، عراق و ایران دهها جلد کتاب، شرح و تفسیر نوشته شده است . - مفاخر اسلام، ج 3، ص 302 . ?
معروف‏ترین و مشروحترین شرح کتاب عظیم ((نهج البلاغه)) شرحى است، که ((ابن ابى الحدید)) آن را در بیست جلد تألیف کرده و در لبنان چاپ شده و تعداد صفحه‏هاى این بیست جلد کتاب از ششهزار و پانصد صفحه تجاوز مى‏کند .


::: یکشنبه 87/9/3::: ساعت 6:36 صبح

<      1   2      

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 20
بازدید دیروز: 30
کل بازدید :256161
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
پایگاه خبری هیات
این سید جلیل زآل پیمبر است نوردو دیده موسی بن جعفر است وبلاگ خبری و فرهنگی و مذهبی هیئت عزاداران آستان مقدس امامزاده عبد الله بن موسی الکاظم (ع) شهرستان بافق امامزاده عبدالله از فرزندان بزگوار امام موسی کاظم (ع) می باشند ایشان در روز 12 ربیع الاول سال 142 ه.ق در مدینه بدنیا آمدند و در چهارم ماه رجب تنها بعد از128 روز از شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به دست عوامل عباسیان به شهادت رسیدند و مدفن ایشان در مرکز شهرستان بافق در استان یزد واقع گردیده است. و لذا به دلیل عرض ارادت به ساحت این امامزاده واجب التعظیم هیئت عزاداران آستان مقدس حضرت امامزاده عبدالله (ع) بافق در سال 1375 راه اندازی گردید تماس با هیئت عزاداران آستان مقدس: سامانه پیام کوتاه :30008996 آدرس:استان یزد-شهرستان بافق
 
 
>>لینک دوستان<<
.: شهر عشق :.
گروه اینترنتی جرقه داتکو
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
شیعه مذهب برتر
حسام بافق
بافق فردا
شکرآباد
محسن بافق
آهن شهر بافق
مبارکه بافق
پایگاه خبری سنگ آهن
درعصرمن بافق
روستای سنجدک بافق
هیئت قاسم بن الحسن بافق
منتظر بافقی
راه امام
انجمن وبلاگ نویسان بافق
هیئت جوانان بافق
اداره تعاون بافق
دیدبان بافق
قلم توتم من است
تعمیرات لکوموتیو بافق
ولیعصر قلعه بافق
وبلاگ عباس یزدانی
معلم کلاس پنجم-الف
بافق آباد
بافقیران
حواشی دبیرستان شاهدشهید رجایی بافق
وحدت بافق
آفتاب بافق
سراج
امید بافق
مسجد ولیعصر قلعه بافق
علی بافق
فناوری ورایانه امروز
بافق به روایت تصویر
عادل در بافق
هفت امامزاده
مشق پرواز
نظری بافق
روابط عمومی دانشگاه آزاد بافق
انجمن جوانان بافق
امامزاده حیدر بهبهان
دفتر حضرت آیت الله خامنه ای
حجت السلام شهاب مرادی
یوسف گم گشته
ققنوس بافق
آزاد
یا لثارات الحسین
هیئت امامزاده عبد الله بافق
آستان امامزاده محمد عابد اراک
اخبار بافق
حسین بن موسی الکاظم طبس
نشانی دیگر وبلاگ
آهستان
آستان مقدس پیر بفروئیه میبد
اوقاف استان یزد
سایت رسمی شهرستان بافق
خبرنگار محبوب کامران نجف زاده
سازمان اوقاف و امور خیریه
پایگاه خبری داور
امامزاده آقا علی عباس
امامزاده هلال بن علی
سایت امامزاده محمود (ع )خوانسار
آستان قدس رضوی
پایگاه اطلاع رسانى حضرت معصومه
صدا و سیما
یزد فردا
ریاست جمهوری
پایگاه استاد حسین انصاریان
آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)
آستان صالح ابن موسی الکاظم
هیئت رزمندگان شمیرانات
سایت مذهبی صافات
دانشگاه آزاد اسلامی بافق
شرکت سنگ آهن ایران - بافق
هفته نامه افق کویر بافق
حسن ابراهیمی
شهید آوینی
فرهنگسرای مجازی بافق
بیت الرضا بافق
بسوی ظهور
معرفی امامزادگان وبقاع متبرکه
سایت امامزاده جعفر یزد
چراغ دستی
مسجد قبا بافق
استاد دانشمند
علمی - فرهنگی - آموزشی- مذهبی
هیدت دانشجوئی عشاق المهدی
ایران من
هنر بافق
هلال احمر بافق
ریگ نوردی بافق
شهرداری بافق
فرمانداری بافق
هواشناسی بافق
اوقات شرعی بافق
دیدنی های بافق
شرکت ذوب روی بافق
کلام نور
فتوبلاگ پیام های آسمانی
 
>>لوگوی دوستان<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<