سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش میراثى است گزین و آداب ، زیورهاى نوین جان و تن و اندیشه آینه روشن . [نهج البلاغه]

هیئت آستان مقدس امامزاده عبد الله بن موسی الکاظم شهربافق


«بهار ماه‏ها» ربیع‌الاول است، چراکه آثار رحمت الهى و ذخایر برکات خداوندى در این ماه پدیدار مى‏شود و انوار جمال الهى بر زمین و زمینیان مى‏تابد. ولادت رسول اکرم‏ صلى الله علیه و آله که مثل آن در گیتى اتفاق نیفتاده، در این ماه بوده است. آرى اشرف و سید موجودات و نزدیک‏ترین خلق به خدا در چنین روزهایى به دنیا آمد.

مسلمان مراقب باید در شکر این نعمت‏ عظیم کوشش‏ فراوان کند و رحمت ‏وسیع خداوندى را براى ‏خود فراهم سازد. تمامى ماه‏ ربیع را غنیمت ‏شمرده، با توسلات و مناجات خود را از الطاف حق بهره‏مند سازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در مروری بر اعمال ماه ربیع‌الاول آمده است؛

شب اول (ماه ربیع‌الاول)؛

سال سیزدهم بعثت مبدا هجرت حضرت رسول صلی الله علیه و آله بود از مکه معظمه به مدینه منوره و در آن شب در غار ثور مخفی شدند و حضرت امیر علیه السلام جان خود را فدای جان شریف او نمودند و در جای آن حضرت خوابیدند و از شمشیرهای قبایل مشرکین پروا نکردند و فضل خود و مواسات و برادری خود با رسول صلی الله علیه و آله بر تمام عالم ظاهر گردانیدند و آیه کریمه و من الناس من یشری نفسه ابتغاء مرضات الله در شاءنشان نازل گردید.

روز اول؛

علماء گفته‌اند مستحب است که برای تشکر نعمت سلامتی رسول خدا و امیرالمؤمنین علیه السلام روزه بدارند و زیارت آن دو بزرگوار در این روز مناسب است و سید بن طاووس در اقبال برای این روز دعایی نقل فرموده است و در این روز، به قول شیخ طوسی و کفعمی حضرت عسکری علیه‌السلام وفات کرده است و مشهور روز هشتم است و شاید در چنین روزی شروع بیماری آن حضرت بوده است.

روز نهم؛

این روز، روز عید بزرگ و روز عید بقر است و از برای آن شرح مفصلی است که در جای خودش ذکر شده است. و روایتی نقل شده که؛ هر که در این روز چیزی انفاق کند گناهانش آمرزیده شود و گفته‌اند که؛ مستحب است در این روز اطعام برادران مؤمن و خشنود گردانیدن آنها و توسعه دادن در نفقه و پوشیدن لباسهای نو و شکر و عبادت حق تعالی، و این روز، روز، برطرف شدن غمها است و روز بسیار شریفی است و چون روز هشتم ماه وفات امام حسن عسکری علیه السلام بوده ایـن روز، روز اول امامت حضرت صاحب الزمان ارواح العالمین فداه بوده و سبب مزید شرافتش می‌باشد.

روز دوازدهم (ماه ربیع‌الاول)؛

در این روز به قول شیخ کلینی و مسعودی و مشهور بین عامه ولادت با سعادت حضرت رسول صلی الله علیه و آله است و مستحب است در آن خواندن دو رکعت نماز در رکعت اول بعد از حمد سه مرتبه سوره جحد (قل یا ایها الکافرون) و در رکعت دوم سه مرتبه توحید و همچنین در این روز آن حضرت به مدینه وارد شده‌اند.

روز شانزدهم؛

در کتاب کامل شیخ بهائی است که اهل بیت امام حسین علیه السلام در این روز وارد شام شده‌اند.

شب هفدهم؛

شب ولادت حضرت خاتم‌الانبیاء صلی الله علیه و آله و شب بسیار مبارکی است و سید بن طاووس نقل کرده که معراج آن حضرت در مثل چنین شبی بوده است.

روز هفدهم(ربیع‌الاول)؛

این روز بنابر مشهور بین علمای امامیه روز ولادت با سعادت حضرت خاتم‌الانبیاء محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله است و معروف آن است که ولادت با سعادت آن حضرت در خانه خودش و در وقت طلوع فجر روز جمعه عام‌الفیل، در ایام سلطنت انوشیروان در مکه معظمه واقع شده است و روایت شده که در صبح ولادت آن جناب هر بتی که بر روی زمین بود به رو افتاده بود و ایوان کسری بلرزید و چهارده کنگره از آن سقوط کرد و آب دریاچه ساوه خشکید و در وادی سماوه آب جاری شد و آتشکده فارس خاموش شد در صورتی که هزار سال بود که خاموش نشده بود و در آن شب نوری از طرف حجاز ظاهر شد و منتشر گردید تا به مشرق عالم رسید و در آن صبح تخت هر پادشاهی از پادشاهان دنیا سرنگون (واژگون) شده بود و در آن روز هیچ سلطانی نتوانست سخن بگوید و تمام آن‌ها گنگ شده بودند و علم کاهنان و سحر ساحران باطل شد و میان هر کاهن و همزاد او که برای او خبر می‌آورد، جدایی افتاد و ابلیس در آن وقت صیحه زد و ناله نمود و شیطانک‌های خود را جمع کرد آنها گفتند: ای آقای ما چه شما را فزع و ناراحتی آورده است؟ گفت: وای بر شما، به یقین حادثه عجیبی در زمین پدید آمده است که از زمان رفع (بالا رفتن) عیسی تاکـنون پدید نیامده بود، بروید و بگردید و ببینید چه حادثه‌ای رخ داده است و برای من خبر آن را بیاورید، آنها رفتند و برگشتند و گفتند: خبری نیافتیم. ابلیس گفت: استعلام این امر کار خود من است، پس فرو رفت در دنیا و جولانی کرد تا به حرم مکه رسید، دید که اطراف حرم را ملائکه احاطه کرده‌اند، خواست داخل حرم شود که بر او صیحه زدند، برگشت و از طرف کوه حرا داخل شد، جبرئیل او را صیحه زد که برگرد - لعنت خدا بر تو باد - گفت: ای جبرئیل، از تو سوالی دارم بگو که امشب چه اتفاقی افتاده است؟ فرمود: ولادت محمد صلی الله علیه و آله واقع شده، گفت: از برای من در او نصیبی هست؟ فرمود: نه، گفت: در امت او بهره‌ای دارم؟ فرمود: بلی. گفت: راضی شدم.

و همچنین روایت شده که چون آن حضرت متولد شد بتهایی که در کعبه گذاشته بودند همه به رو پایین افتادند و چون شب شد ندایی از آسمان بلند گردید که: جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا.

و آن شب سراسر دنیا روشن شد و هر سنگ و کلوخی و درختی که بود، خندید و هر چه که در آسمان و زمین بود خدا را تسبیح کرد و شیطان فرار کرد و می‌گفت: بهترین امتها و بهترین خلایق و گرامی‌ترین بندگان و سرور عالمیان محمد صلی الله علیه و آله است.

و همچنین در این روز شریف در سال 83 (هشتاد و سه) ولادت امام جعفر صادق علیه السلام واقع شده است و باعث مزید فضل و شرافت این روز گردیده است. والده ماجده آن حضرت جناب ام فروه دختر قاسم بن محمد بن ابی بکر است و آن بانو از پرهیزگاران و نیکوکاران بوده و قاسم از فقهاء سبعه (هفت گانه) مدینه و از معتمدان و از افراد نزدیک به حضرت امام زین‌العابدین علیه‌السلام و سبط یزد گرد پادشاه عجم است و با جناب علی بن الحسین علیه السلام پسر خاله است. و بالجمله، این روز (هفدهم ربیع‌الاول) روز بسیار شریفی است و از برای آن چند عمل است.

1 - غسل، 2 - روزه و برای آن فضیلت بسیار است و روایت شده که هر که این روز را روزه بگیرد خدا ثواب روزه یک سال را برای او بنویسد و این روز یکی از آن چهار روزی است که در تمام سال به فضیلت روزه ممتاز است، 3 - زیارت حضرت رسول صلی الله علیه و آله از نزدیک یا دور، 4 - زیارت امیرالمؤمنین علیه السلام به همان زیارتی که حضرت صادق علیه السلام انجام داده، و تعلیم محمد بن مسلم فرموده است، 5 - در وقتی که روز بالا بیاید دو رکعت نماز کند در هر رکعت بعد از حمد ده مرتبه انا انزلناه و ده مرتبه توحید بخواند و بعد از سلام در مصلای خود بنشیند و این دعا را بخواند: اللهم انت حی لا تموت ...، 6 - آن‌که مسلمانان، این روز را تعظیم نمایند و تصدق و خیرات نموده و مؤمنین را مسرور کنند و به زیارت مشاهد مشرفه روند.

 


پایگاه خبری هیات ::: چهارشنبه 88/11/28::: ساعت 9:59 صبح


شهادت حضرت امام رضا (ع) تسلیت باد

بحث کوتاهى درباره ثامن الائمة، على بن موسى الرضا(ع)

اسم آن بزرگوار على و کنیه او ابو الحسن الثانی و لقب مشهور او رضا است. عمر مبارک آن حضرت پنجاه و پنج سال بود. (1) در یازده ذى القعده سال 148 هجرى به دنیا آمد (2) و در سال 203 هجرى (3) در آخر ماه صفر به دست مأمون عباسى مسموم و شهید شد.

مدت امامت آن بزرگوار بیست سال بود (4) ، که تقریبا هفده سال آن را در مدینه، ملجأ عوام و منجى انام و معلم علما و مروج دین بود. سه سال آخر، او را از مدینه جبرا به طوس بردند و در طوس تا توانست از حریم دین حراست کرد تا سر انجام به دست مأمون شهید شد.

مقام علمى حضرت رضا(ع) 

از متون اسلامى مى‏توان نتیجه گرفت که آن حضرت عالم بما سوى الله، واسطه فیض این عالم، معدن کلمات پروردگار، صندوق انوار الهى و خزینه علم خداوند متعال است. احتجاجات و مباحثات حضرت رضا(ع) با فرقه‏هاى مختلف در مجلس مأمون، مقام علمى آن حضرت را آشکار مى‏کند. چنانکه بارها مأمون مى‏گفت: ما اعلم احدا افضل من هذا الرجل على وجه الارض.

هیچ کس را در روى زمین داناتر از حضرت رضا نمى‏دانم.

فرید وجدى در دایرة المعارف خود، در ذیل کلمه رضا مى‏گوید: «مأمون سى و سه هزار نفر از بزرگان طوایف و فرق مختلفه را جمع کرد و از آنان خواست که لایق‏ترین افراد را از میان خود انتخاب کنند تا ولایتعهدى را به او وگذارنماید. همه آن سى و سه هزار نفر، در على بن موسى الرضا اتفاق نمودند.»ادامه مطلب...

پایگاه خبری هیات ::: یکشنبه 88/11/25::: ساعت 4:16 عصر



سلام بر تو ای فرستاده خوبی ها، ای مهربانترین فرشته خاک. تو از ملکوت آسمان به زمین فرا خوانده شدی تا انسان را با معنای واقعی اش آشنا کنی. تو، آفتاب روشن حقیقت بودی در شام تیره زندگی. از مشرق دلها برآمدی و اکنون، آسمان تب دار غروب جانگداز توست.

در سال یازدهم هجرت رسول اکرم (ص) در آخرین سفرحج (در عرفه)، در مکه و در غدیرخم، در مدینه قبل از بیمارى و بعد از آن در جمع یاران و یا در ضمن ‏سخنرانى عمومى، با صراحت و بدون هیچ ابهام، از رحلت ‏خود خبر داد. چنان که قرآن رهروان رسول خدا (ص) را آگاه ساخته بود که ‏پیامبر هم در نیاز به خوراک و پوشاک و ازدواج و وقوع بیمارى و پیرى مانند دیگر افراد بشر است و همانند آنان خواهد مرد.  پیامبر اکرم (ص) یک ماه قبل از رحلت فرمود:

" فراق نزدیک شده و بازگشت ‏به سوى خداوند است. نزدیک است فراخوانده شوم و دعوت حق را اجابت نمایم و من دو چیز گران در میان شما مى ‏گذارم و مى ‏روم: کتاب خدا و عترتم، و خداوند لطیف و آگاه به من خبر داد که این دو هرگز از یکدیگر جدا نشوند تا کنار حوض کوثر برمن ‏وارد شوند. پس خوب بیندیشید چگونه با آن دو رفتار خواهید نمود.

در حجه ‏الوداع در هنگام رمى‏ جمرات فرمود: مناسک خود را از من ‏فرا گیرید، شاید بعد از امسال دیگر به حج نیایم و هرگز مرا دیگر در این جایگاه نخواهید دید.

روزى به آن حضرت خبر دادند که مردم از وقوع مرگ شما اندوهگین ‏و نگرانند. پیامبر در حالى که به  فضل بن عباس و على بن ‏ابی‌‏طالب (ع) تکیه داده بود به سوى مسجد رهسپار گردید و پس ازدرود و سپاس  پروردگار، فرمود: به من خبر داده‏ اند شما از مرگ ‏پیامبر خود در هراس هستید. آیا پیش از من، پیامبرى بوده است که‏ جاودان باشد؟! آگاه باشید، من به رحمت پروردگار خود خواهم ‏پیوست و شما نیز به  رحمت پروردگار خود ملحق خواهید شد

روزی دیگر پیامبر (ص) با کمک علی (ع) و جمعی از یاران خود به قبرستان بقیع رفت و برای مردگان طلب آمرزش کرد . سپس رو به علی (ع) کرد و فرمود: " کلید گنجهای ابدی دنیا و زندگی ابدی در آن، در اختیار من گذارده شده و بین زندگی در دنیا و لقای خداوند مخیر شده ام، ولی من ملاقات با پروردگار و بهشت الهی را ترجیح داده ام."

در چند روز آخر از زندگى رسول اکرم (ص) آن بزرگوار در مسجد پس از انجام نماز صبح فرمود:

اى مردم! آتش فتنه‏ ها شعله ‏ور گردیده و فتنه‏ ها همچون پاره‏هاى امواج تاریک شب روى آورده است. من در روز رستاخیز پیشاپیش شما هستم و شما در حوض کوثر بر من در می آئید. آگاه باشید که من  درباره ثقلین از شما می پرسم، پس بنگرید چگونه پس از من درباره آن دو رفتار می کنید، زیرا که خدای لطیف و خبیر مرا آگاه ساخته که آن دو از هم جدا نمی شوند تا مرا دیدار کنند. آگاه باشید که من آن دو را در میان شما به جای نهادم
 ( کتاب خدا و اهل بیتم ). بر ایشان پیشی نگیرید که از هم پاشیده و پراکنده خواهید شد و درباره آنان کوتاهی نکنید که به هلاکت می رسید."
ادامه مطلب...

پایگاه خبری هیات ::: جمعه 88/11/23::: ساعت 8:34 عصر


امور فرهنگی وروابط عمومی آستان مقدس حضرت امامزاده عبدا.. (ع) شهرستان بافق برگزار می کند

مراسم قرائت زیارت پیامبر اعظم ازبعید

توسط حجت السلام روحانی

زمان:شنبه 24/11/88 همزمان با روز رحلت پیامبر(ص) وشهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) ساعت 7 صبح

مکان: صحن مطهر امامزاده عبدا... (ع) بافق

                                                              امور فرهنگی وروابط عمومی



پایگاه خبری هیات ::: جمعه 88/11/23::: ساعت 11:57 صبح


مراسم سخنرانی وعزاداری دهه آخر ماه صفر

سخنران: حجت السلام والمسلمین سپهر خراسانی

ساعت شروع مراسم:20:30

مکان:حسینیه آستان مقدس امامزاده عبدالله بافق

 

امور فرهنگی وروابط عمومی



پایگاه خبری هیات ::: دوشنبه 88/11/19::: ساعت 4:30 عصر


 هفته وقف سال جاری 17 بهمن آغاز می شود و تا 23 بهمن ادامه می یابد و برای هر روز عنوان و برنامه های ویژه ای در نظر گرفته شده است.

به نقل از خبرگزاری شبستان، برنامه‌های هفته وقف و اسامی روزهای این هفته که از روز شنبه، 17 بهمن آغاز می شود و تا جمعه 23 بهمن مطابق با 27 صفر ادامه می یابد، اعلام شد.
"وقف، انقلاب اسلامی، رسالت و منزلت زن و توسعه فرهنگی" نام نخستین روز این هفته است که برنامه‌های نشست با حضور شعرا با موضوع وقف، معرفی موقوفات تأثیرگذار در عرصه توسعه علمی، فرهنگی و اجتماعی برای آن در نظر گرفته شده است.
دومین روز این هفته با نام "وقف، اصلاح الگوی مصرف، پیشرفت و عدالت اجتماعی" با برنامه‌هایی چون برگزاری اختتامیه کنگره عاشوراپژوهی، بازدید از موقوفات شاخص، راه‌اندازی دفاتر مشاوره در مراکز و ادارات به منظور جهت‌دهی و تأثیرگذاری در تصمیمات واقفین و غیره برگزار می‌شود.
همایش "تجلیل از فعالان عرصه قرآنی"، "خادمان وقف"، "افتتاح مرکز اسناد و نمایشگاه دایمی اسناد و آثار وقفی" در سازمان اوقاف نیز از جمله فعالیت‌هایی است که در سومین روز هفته وقف با نام "وقف، تجلیل از خادمان و واقفین خیراندیش" اجرا خواهد شد.
در روز سه‌شنبه، 20 بهمن همزمان با چهارمین روز هفته وقف با نام "وقف، اسلام ناب محمدی (ص)، انقلاب اسلامی، کارآمدی، مساجد و بقاع متبرکه"، برنامه‌هایی چون "تشکیل جلسات شورای اداری فرهنگ و ارشاد شورای اداری، استانی و شهرستانی در بقاع شاخص، رونمایی از تمبر وقف و بقاع انجام خواهد شد.
پنجمین روز هفته وقف با نام "وقف، قرآن کریم و معارف معصومین (ع)" با اجرای برنامه‌هایی چون برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری مسابقه و نمایشگاه خوشنویسی از آیات انفاق، اعزام مبلغین در هفته وقف و غیره همراه خواهد بود.
برای دو روز پایانی هفته وقف با نام‌های "وقف، امام، انقلاب اسلامی، شهدا" و "وقف، تعظیم شعایر الهی و دفاع از حریم الهی" برنامه‌هایی مانند غبارروبی از بقاع متبرکه و مزار شهدا، پرده‌برداری از ضریح جدید بقاع، برگزاری مراسم دعای ندبه و عزاداری در بقاع و اماکن متبرکه در نظر گرفته شده است.



پایگاه خبری هیات ::: دوشنبه 88/11/19::: ساعت 1:29 عصر


نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه وقف حفظ سرمایه اصلی برای امور خیریه و عام المنفعه است گفت : از منافع وقف و موقوفات براساس نیات واقف همه مردم و آحاد جامعه بهره مند می شوند .
به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی در گفت و گویی با بیان این مطلب افزود : آن مقداری که این حکم الهی و این سیره و سنت نبوی اقتضا می کند ترویج و تبلیغ برای آن صورت نگرفته است .
 وی اضافه کرد : در این زمینه از علما ، روحانیت ، رسانه ها و دستگاه های فرهنگی و تبلیغی درخواست داریم که در ترویج این حکم الهی ما را یاری دهند . 
حجت الاسلام محمدی تصریح کرد : وقف از پیشرفته ترین و مترقی ترین حکم الهی و اسلامی است و اسلام که دینی جاودانه است نیاز به یک سرمایه و پشتوانه جاودانه ای مثل وقف دارد که هیچ گاه زایل نمی شود و نابود شدنی نیست . 
محمدی خاطر نشان کرد : براساس روایات وقف قابل بخشش ، فروش و ارث بردن نیست و همیشه به حال وقفیت باقی است . 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با اشاره به وضعیت موقوفات گفت : براساس آمار موجود از سرمایه وقف هم اکنون 110 هزار موقوفات عام المنفعه داریم که آحاد مردم می توانند از منافع آن بهره مند شوند .
 وی اضافه کرد : همچنین 23 هزار موقوفات خاص داریم که واقفان برای اولاد ذکور و اناث خود وقف کرده اند و در مجموع این موقوفات از 1 میلیون رقبه در سراسر کشور برخوردار است .
 محمدی با اشاره به تنوع موقوفات و جلوه های نوین وقف گفت : برخی از واقفان در دوره اخیر سهام بورس و اوراق بهادار خود را خریده و وقف کرده اند که جزو جلوه های نوین وقف است .
 وی راه اندازی دفاتر مشاوره در ادارات اوقاف و نظر سنجی از مردم به ویژه از قشر روشنفکر و تحصیل کرده در جهت تبیین نیازهای روز وقف را از جمله فعالیت های جدید سازمان اوقاف دانست .



پایگاه خبری هیات ::: دوشنبه 88/11/19::: ساعت 1:20 عصر


اربعین حسینی، تکرار یاد و خاطره حماسه سازان کربلاست

سلام بر حسین و اربعینش، سلام بر اربعین و زائرانش! و سلام بر اندوه های دل آنان که به سوغات بر مزار کشتگان، عشق بردند و به مویه نشستند. به شوق زیارت صحن و سرای جان فزایت، اربعین شهادتت را به سوگ می نشینیم، یا حسین!

 اربعین از رازهای هستی است و اربعین حسین (ع) روز بسط لطف اوست بر پیروان و دوستدارانش. و در مقام حسین (ع) همین بس که در زیارت اربعینش خطاب به جدشان محمد مصطفی (ص) و پدر بزرگوارشان حضرت علی (ع) و مادر گرامیشان فاطمه (س) میگوییم که خداوند عزاداری شما را در رثاء حسین (ع) فبول فرماید.

 اربعین در فرهنگ عاشورا

در فرهنگ عاشورا، اربعین به چهلمین شب شهادت حسین بن علی(ع) گفته میشود که مصادف با روز بیستم ماه صفر است. از سنتهای مردمی گرامی داشت چهلم مردگان است، که به یاد عزیز فوت شده خویش، خیرات و صدقات میدهند و مجلس یاد بود  بر پا میکنند، در روز بیستم صفر نیز، شیعیان، مراسم سوگواری عظیمی را در کشورها و شــــهرهای مختلف به یاد عاشورای حسینی بر پا میکنند. عاشقان و پیروان آن امام، در سحال اســـــرار اربعین به ذکر پرداخته و  باران اشکبار  چشم خویش را با مظلومیت حسین و یارانش پیوند می زنند. این راه، راه تداوم عشق است و بی گمان هیچگاه بی رهرو نخواهد بود.

 نخستین اربعین

در نخستین اربعین شهادت امام حسین (ع)، جابر بن عبدالله انصاری و عطیه عوفی موفق به زیارت تربت و قبر سید الشهدا شدند. بنا به برخی نقلها، در همان اربعین، کاروان اسرای اهل بیت (ع) دربازگشت از شام و سر راه مدینه، از کربلا گذشتند و با جابر دیدار کردند. البته برخی از مورخان نیز آن را نفی کرده و نپذیرفته اند، از جمله مرحوم محدث قمی در «منتهی الامال» دلایلی ذکر میکند که دیدار اهل بیت از کربلا در اربعین اول نبوده است. به هر حال، تکریم این روز و احیای خاطره غمبار عاشورا، رمز تداوم شعور عاشورایی در زمانهای بعد بوده است.

 اربعین و عرفان

 اربعین از رازهای هستی، خصوصیت عدد چهل و اسرار نهفته در آن براى ما روشن نیست. البته چه بسا، با توجه به ویژگى ‏هاى انسان، «چهل بار» تکرار یک رفتار پسندیده موجب ملکه  معنوى و تعمیق آن رفتار و قابلیت نزول فیض خاص خداوند مى ‏شود. در فرهنگ اسلامى هم عدد چهل (اربعین) جایگاه ویژه اى دارد. چله نشینى براى رفع حاجات، حفظ کردن چهل حدیث، اخلاص چهل صباح، کمال عقل در چهل سالگى، دعا براى چهل مؤمن، از این نمونه هاست.

آمده است که چون حضرت موسی (ع) را قابل استماع کلام بی واسطه خداوند میکردند چهل روز به خلوت فرستادند و خداوند فرمود: «... و اذا واعدنا موسی اربعین لیله »

پیامبر حکیم (ص) فرمود:

« من اخلص لله اربعین یوماً فجر الله ینابیع الحکمة من قلبه على لسانه»: هر کس چهل روز فقط براى خداوند تعالى اخلاص چشمه های خداوند ورزد حکمت را از قلبش بر زبانش جارى مى‏ سازد.»

صاحب مرصاد العباد، عارف نامی نجم الدین شیرازی نیز گفته است: "و عدد اربعین را خاصیتی است در استکمال چیزها که اعداد دیگر را نیست." چنانکه در حدیث صحیح آمده است:

ان خلق احدکم بجمع فی بطن امه اربعین یوما ثم یکون علقه مثل ذلک.

و خواجه علیه السلام ظهور چشمه های حکمت از دل بر زبان را اختصاص اخلاص اربعین صباحا فرموده است، و حوالت کمال تخمیر طینت آدم علیه السلام به اربعین صباحا کرد و از این نوع بسیار است."



پایگاه خبری هیات ::: پنج شنبه 88/11/15::: ساعت 3:44 عصر


ایران ویران بود و ایرانی دربند ، اسارت آزاد بود و آزادی اسیر!

12 بهمن سالروز ورود یگانه مردی است که با ورود خود آزادی آورد و آزادی را از اسارت نجات داد و به دین حنیف و پیروان آن آبرو و عزت بخشید .

آری امام آمد و جلال و جبروت جباران مستکبر را در هم شکست و بر جای جای سرزمین پاک ایران نور ایمان بخشید.

و فجر تداعی انقلاب اسلامی ملتی است که از دل ظلمانی و سیاه سلطه و استبداد راه به نور استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی برد و با استقامت و پایمردی بینی هر مستکبر ستمگری را به خاک مالید .

و درود و رحمت اولیاء الهی بر روح بلند و ملکوتی عبد صالح خداوند، حضرت روح ا... (رحمه ا... علیه) که ریسمان استعمار را از گردن انسان غرق در لذتهای نفسانی وانمود و راه حقیقت را برای او هویدا کرد .

امروز که بیش از 30 سال از پیروزی معجزه آسای ملت ایران در برپایی نظام جمهوری اسلامی ایران می گذرد مردم شریف و دین مدار ایران اسلامی در عرصه های گوناگون سیاسی ، اقتصادی ، علمی و فرهنگی و خلاقیت در امور مختلف در عرصه های جهانی این حقیقت را به اثبات رسانیده اند که اتحاد و وحدت و انسجام اساسی ترین رکن این پیروزی است.

از این رو  ملت ولایت مدار ایران اسلامی ضمن گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر ، با مدد گیری از توصیه های بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رحمه ا... علیه) و با اجرای فرامین جانشین بر حقش مقام عظمای ولایت حضرت آیت ا... العظمی خامنه ای (مدظله العالی) یکبار دیگر میثاق خود را با شهیدان جان بر کف انقلاب اسلامی تجدید نموده و حضور پرشکوه  امت حزب الله را در مراسمهای گوناگون این ایام و تجدید پیمان با آرمانهای امام راحل عظیم الشان و همچنین مقام معظم رهبری حضرت آیت ا... العظمی خامنه ای (مدظله العالی)را خواستاریم.

 

ادار اوقاف وامور خیریه بافق                                                                            امور فرهنگی وروابط عمومی امامزاده عبدالله



پایگاه خبری هیات ::: دوشنبه 88/11/12::: ساعت 11:51 صبح


روابط عمومی وامور فرهنگی آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) بافق برگزار می کند.

 مسابقه بزرگ پیام کوتاه

 08/12/1388چه روزی (در رابطه با شهرستان) است؟

 شماره پیام کوتاه:

30008996

 

مهلت ارسال: 30/11/1388

 اداره اوقاف وامور خیریه بافق                                امور فرهنگی وروابط عمومی



پایگاه خبری هیات ::: چهارشنبه 88/11/7::: ساعت 3:48 عصر

   1   2      >

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 40
کل بازدید :255709
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
پایگاه خبری هیات
این سید جلیل زآل پیمبر است نوردو دیده موسی بن جعفر است وبلاگ خبری و فرهنگی و مذهبی هیئت عزاداران آستان مقدس امامزاده عبد الله بن موسی الکاظم (ع) شهرستان بافق امامزاده عبدالله از فرزندان بزگوار امام موسی کاظم (ع) می باشند ایشان در روز 12 ربیع الاول سال 142 ه.ق در مدینه بدنیا آمدند و در چهارم ماه رجب تنها بعد از128 روز از شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به دست عوامل عباسیان به شهادت رسیدند و مدفن ایشان در مرکز شهرستان بافق در استان یزد واقع گردیده است. و لذا به دلیل عرض ارادت به ساحت این امامزاده واجب التعظیم هیئت عزاداران آستان مقدس حضرت امامزاده عبدالله (ع) بافق در سال 1375 راه اندازی گردید تماس با هیئت عزاداران آستان مقدس: سامانه پیام کوتاه :30008996 آدرس:استان یزد-شهرستان بافق
 
 
>>لینک دوستان<<
.: شهر عشق :.
گروه اینترنتی جرقه داتکو
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
شیعه مذهب برتر
حسام بافق
بافق فردا
شکرآباد
محسن بافق
آهن شهر بافق
مبارکه بافق
پایگاه خبری سنگ آهن
درعصرمن بافق
روستای سنجدک بافق
هیئت قاسم بن الحسن بافق
منتظر بافقی
راه امام
انجمن وبلاگ نویسان بافق
هیئت جوانان بافق
اداره تعاون بافق
دیدبان بافق
قلم توتم من است
تعمیرات لکوموتیو بافق
ولیعصر قلعه بافق
وبلاگ عباس یزدانی
معلم کلاس پنجم-الف
بافق آباد
بافقیران
حواشی دبیرستان شاهدشهید رجایی بافق
وحدت بافق
آفتاب بافق
سراج
امید بافق
مسجد ولیعصر قلعه بافق
علی بافق
فناوری ورایانه امروز
بافق به روایت تصویر
عادل در بافق
هفت امامزاده
مشق پرواز
نظری بافق
روابط عمومی دانشگاه آزاد بافق
انجمن جوانان بافق
امامزاده حیدر بهبهان
دفتر حضرت آیت الله خامنه ای
حجت السلام شهاب مرادی
یوسف گم گشته
ققنوس بافق
آزاد
یا لثارات الحسین
هیئت امامزاده عبد الله بافق
آستان امامزاده محمد عابد اراک
اخبار بافق
حسین بن موسی الکاظم طبس
نشانی دیگر وبلاگ
آهستان
آستان مقدس پیر بفروئیه میبد
اوقاف استان یزد
سایت رسمی شهرستان بافق
خبرنگار محبوب کامران نجف زاده
سازمان اوقاف و امور خیریه
پایگاه خبری داور
امامزاده آقا علی عباس
امامزاده هلال بن علی
سایت امامزاده محمود (ع )خوانسار
آستان قدس رضوی
پایگاه اطلاع رسانى حضرت معصومه
صدا و سیما
یزد فردا
ریاست جمهوری
پایگاه استاد حسین انصاریان
آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)
آستان صالح ابن موسی الکاظم
هیئت رزمندگان شمیرانات
سایت مذهبی صافات
دانشگاه آزاد اسلامی بافق
شرکت سنگ آهن ایران - بافق
هفته نامه افق کویر بافق
حسن ابراهیمی
شهید آوینی
فرهنگسرای مجازی بافق
بیت الرضا بافق
بسوی ظهور
معرفی امامزادگان وبقاع متبرکه
سایت امامزاده جعفر یزد
چراغ دستی
مسجد قبا بافق
استاد دانشمند
علمی - فرهنگی - آموزشی- مذهبی
هیدت دانشجوئی عشاق المهدی
ایران من
هنر بافق
هلال احمر بافق
ریگ نوردی بافق
شهرداری بافق
فرمانداری بافق
هواشناسی بافق
اوقات شرعی بافق
دیدنی های بافق
شرکت ذوب روی بافق
کلام نور
فتوبلاگ پیام های آسمانی
 
>>لوگوی دوستان<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<