حکایت
کار همراه با عبادت
صبح زود جوانی نیرومند از مقابل حضرت رسول خدا (صلی الله علیه و اله ) گذشت یکی از همراهان پرسید : در این وقت به کجا می روی؟ گفت: ( به دکانم در بازار ) گفتند : حیف که صبح خیزی او بخاطر خداوند تبارک و تعالی نیست . حضرت ( صلی الله علیه و اله ) فرمود: اینچنین حرف نزنید اگر او برای بی نیاز نمودن خود از دیگران یا برای تهیه احتیاجات پدر و مادر یا زن و بچه هایش می رود او در همین حال در راه خدا گام بر می دارد
و عیسی (علیه السلام ) مردی را دید : فرمود؟ : چه می کنی
گفت : عبادت می کنم .
فرمود :غذا از کجا می اوری ؟
مرد گفت : برادری دارم که غذای مرا تهیه می کند
عیسی (علیه السلام ) فرمود : پس برادر تو از تو عابد تر است
از امام جعفر صادق (ع) نقل شده است : هرکس به جهت ادای دین این سوره مبارکه را سیزده بار بخواند ،قرضش ادا می شود. ان شاء الله و گفته اند اگر این سوره مبارکه را بنویسند و زن حامله با خود داسته باشد وضع حمل بر او آسان می شود...
از امام صادق (ع) روایت شده است که فرمود : هرکس سوره های آل عمران و بقره را بخواند این دو سوره در قیامت بر او سایه افکند مانند دو ابر
از حضرت رسول (ص) روایت شده است که فرمود : هر که سوره آل عمران را بخواند به هر آیه برات امانی از جسر جهنم به او بخشند و کسی که روز جمعه بخواند آن روز تا غروب خداوند و ملائکه بر او صلوات فرستند.
با سلام خدمت بازدید کنندگان وبلاگ خبری ،فرهنگی و مذهبی خدام افتخاری آستان مقدس امامزاده ظهیر الدین عبد ا.. بن موسی الکاظم (ع) شهرستان بافق
احترامبه عرض شما دوست عزیز و بازدید کننده گرامی می رسانیم شما می توانید نظرات پیشنهادات انتقادات و مطالب فرهنگی ،مذهبی، خبری و هنری خود را به ایمیل
ارسال و یا در بخش نظرات وبلاگ در صورت اختیار بصورت خصوصی ثبت نماید
با تشکر
مدیریت وبلاگ
برگرفته شده از سایت تبیان
بالاترین مقامی که انسان میتواند به آن دسترسی پیدا کند، مقام قرب الهی یا قرب ربوبی است.
منظور از قرب ربوبی این است که آدمی به مقامی برسد که ربط خود را به خدا دریابد. دریابد که سراسر موجودات عالم آفرینش عین ربط به او هستند. همه موجودات عالم نه وابسته، که عین وابستگی به او هستند.
« یا ایُّها النّاسُ اَنتُمُ الفُقَراءُ اِلیَ اللّهِ وَ اللّهُ هُوَ الغَنیُ الحَمیدُ ؛
ای مردم ، همه شما به خدا نیازمندید اوست بی نیاز و ستودنی.» (فاطر/ 15)
اینکه میگوییم منظور از کمال نهایی رسیدن انسان به مقامی است که فقر خویش و وابستگی خود را به خدا درک کند، مراد درک حضوری و شهود عرفانی است. یعنی انسان به آن مقامی دست یابد، که به جز خدا به چیزی توجه نداشته باشد؛ وجود او عین خلوص شده و هیچ عملی از او جز برای رضای خدا، سرنزند. انسانی که به این مقام دست مییابد هیچ گونه استقلالی برای خود قایل نبوده و در یک ارتباط دایمی و شهود عرفانی با خدا به سر میبرد. در این مقام و مرتبه است که دیگر اثری از خود و منیّت برای او باقی نیست، هر چه هست، خداست و بس.
علی علیهالسلام در رابطه با همین درک حضوری و شهود عرفانی میگوید:
« لَمْ اَعبُدُ رَبّاً لَمْ ارَه ؛ خدایی را که ندیده باشم، نپرستیدهام.»
این مقام را مقام فنای انسان در ذات اقدس الهی نیز گفتهاند. البته فنا نه به معنای اتحاد با او که برخی از متصوفه پنداشتهاند، بلکه فنای همه حال و احوالات نفسانی و منیّتها و این فنا نیز به دو گونه صورت میگیرد:
آنکه زندگانی طبیعی و حیات مادی آنها باقی بوده و در اینحال موفق به مقام فنا میشوند، و این فنا قبل از موت پیدا میشود، و در این صورت افراد مومن و مخلص که راهی را به سوی خدا پیمودهاند، با وجود حیات دنیوی فانی میشوند.
فنا برای کسانی که زندگی طبیعی و حیات مادی و دنیوی خود را از دست دادهاند، و مراحل برزخ و قیامت را بعد از این دنیا طی کرده، و از مقربین و مخلصین بودهاند، اینان که بدن خود را رها کرده و جسمی ندارند، و برزخ و قیامت را نیز رها کرده و در حرم حق واردشدهاند.
انسانی که به مقام فناء فی الله میرسد از ویژگیها و خصوصیاتی برخوردار میشود که در اینجا به نقل دو حدیث در این زمینه اکتفا میکنیم تا آثار قرب ربوبی تا حدودی آشکار شود.
« ما یَتَقَرَّبُ اِلَیِّ عَبْدی بِشَیءٍ احَبٌ اِلَیَّ مِمَّا افْتَرَضْتُهُ عَلَیْهِ و اِنَّهُ لَیَقَرَّبُ اِلَیَّ بِالنَّوا"فِلِ حَتیّ اُحِبَّهُ فَاِذا احْبَبْتُهُ کُنْتُ سَمْعَهُ الذّی یَسْمَعُ بِه وَ بَصَرَهُ الَّذی یَبْصُرُبِهِ وَ لِسانَهُ الَّذی یَنْطِقُ بِهِ وَ یَدَهُ التِّی یَبْطِشُ بِها أنْ دَعانی اجَبْتُهُ و اِنْ سَالَنی اعْطَیْتُهُ ؛ بنده من تقرب نمیجوید به چیزی نزد من که محبوبتر باشد نزد من از آنچه بر او واجب کردهام و هر آینه بنده من به وسیله نوافل و مستحبات به من تا آنجا نزدیک میشود که من او را دوست میدارم و چون او را دوست داشتم من گوش او میشوم که با آن میشنود و چشم او میشوم که با آن میبیند و زبان او میشوم که با آن سخن میگوید و دست او میشوم که با آن میگیرد، اگر مرا بخواند اجابتش میکنم و اگر از من چیزی بخواهد به او میدهم.»
بنابراین حدیث، انسان بر اثر مقام قرب ربوبی تا آنجا پیش میرود که خواست و ارادهاش به اذن خدا مانند خواست و اراده حق تعالی در جهان عمل میکند. دیدنش، دیدن خدا و شنیدنش، شنیدن خدا و دستش دست خدا میشود. یعنی همه اعمال او رنگ خدایی پیدا میکند و میتواند در عالم خارج به اذن خدا دخل و تصرف کند. به بیان دیگر میتواند حاکم بر قوای طبیعی شود. از اینها گذشته، او در این مقام مستجاب الدعوه میشود. یعنی هر گاه از خدا چیزی بخواهد،خدا هم به او میدهد.
«اِنِّ لِلّهِ عِباداً اطاعُوُه فِیما ارادَ فَاَطاعَهُمْ فیما اَرادوا یَقُوُلُونَ لِشَّیءٍ کُنْ فَیَکُوُنَ ؛ برای خداوند بندگانی است که خدا را در آنچه اراده کند، اطاعت میکنند. پس خدا نیز آنها را در آنچه بخواهند، اطاعت میکند. آنها به چیزهایی که بخواهند، میگویند بشو! پس میشود.»
آنگاه که در سایه سار معنویت و تقوا، برکات معنوی بر مردم باریدن گیرد، برکتهای مادی نیز کم کم رخ مینمایند و در این گونه موارد ظاهر میشوند:
1. فزونی در نان و غذا: رسول خدا صلیاللهعلیهوآله میفرماید: «گردهها و قرصهای نان خود را کوچک بگیرید؛ زیرا با هر قرص کوچک نانی، برکت وجود دارد.»
2. برکت در مال: با بخشش و انفاق مال، برکت مال فزونی مییابد و علی علیهالسلام هم در اهمیت این امر میفرماید: «برکة المال فی الصدقه.»
3. فرزند صالح: داشتن فرزندان صالح، از مظاهر خیر و برکت است. امام باقر علیهالسلام درباره خیرآوری فرزند میگوید: «هیچ فرزندی بر عبدالمطلب هدیه نشد که برکتش از علی علیهالسلام بیشتر باشد؛ مگر پیامبر خدا صلیاللهعلیهوآله.»
رسول گرامی اسلام در هشداری میفرماید:
هرگاه خداوند بر امتی خشمگین شود و آنگاه بر آنان عذاب نازل نگرداند؛ نرخهای آنان را بالا میبرد، عمرهای آنها را کوتاه میکند، تجارتشان را به سود نمیرساند، میوههای درختانشان را سالم و بیآفت نمیکند، چشمهها و نهرهای آنها را پر آب نمیگرداند و باران را از آنان دریغ میدارد.
بمناسبت سالروز شهادت دکتر آیت ا.. بهشتی و 72 تن از یاران با وفایش و گرامیداشت هفته قوه قضائیه صبح امروز پنجشنبه 6/4/87 مراسمی در حسینیه آستان مقدس امامزاده عبد ا... شهرستان بافق برگزار گردید در این مراسم که امام جمعه ،مسئولین دادگستری ، نیروی انتظامی ،سپاه پاسداران ، شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر بافق ، فرماندار ، و دیگر مسئولین و با حضور مردم ولائی شهرستان بویه خانواده معظم شهدا برگزار شد حجت السلام روحانی مسئول سازمان تبلیغات اسلامی بافق به گوشه ای از زندگان ی دکتر بهشتی پرداخت . در پایان مراسم شرکت کنندگان در این مراسم با حضور بر سر مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس به آنان و امام راحلشان تجدید بیعت نمودند.
بمناسبت خجسته میلاد با سعادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) مراسم جشنی با حضور مردم ولائی شهرستان بافق در روز سه شنبه 4./4/87 بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن مطهر آستان مقدس امامزاده عبد ا.. توسط مداح اهل البیت طالعی برگزار گردید . در این مراسم بعد از ذکر فضائل و مناقب حضرت زهرا و پذیرایی از شرکت کنندگان با بسته های متبرک این آستان به شرکت کند گان در این مراسم به رسم یادبود و تبرک 30 جلد کلام ا.. مجید توسط امور فرهنگی آستان اهدا گردید.
آمد ... و
واژگان نور میان کلام جهانیان جان گرفت
و آسمان عشق در میان دوستان ایمان، باران
آمد ... و هرم حضور آفتابی اش
سلام و صلوات را مهمان چشمان عاشقان کرد و
حضور و رایحه سبز ایمان را تکرار
سال روز میلاد اسوه زهد و تقوا، نازدانه آل کسا، اقیانوس علم و حلم، چشمه سار نجابت، صابره عصمت، عصاره بعثت، هم کفو ولایت، پیوند دهنده حلقه نبوت و ولایت، بارور کننده درخت امامت، کوثر الهی، قصیده پاکی ها، مثنوی عرفان، غزل خوبی ها، مدافع ولایت، ام ابیها، صدیقه کبری، فاطمه زهرا (س) بر همه شیفتگان و ره پویان طریقش تبریک و تهنیت باد.
بمناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه الزهرا در روز دوشنبه 3/04/87 بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم جشنی در صحن مطهر آستان مقدس امامزاده عبد ا.. با حضور مداحان اهل البیت برگزار گردید .در این مراسم که مردم ولائی شهرستان بافق حضور داشتند بعد از مدیحه سرایی مداحان اهل البیت و پذیرایی به قید قرعه به شرکت کنندگان جوائزی اهدا گردید