سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در دعا هنگام باران خواستن گفت : ] خدایا ما را سیراب ساز به ابرهاى رام به فرمان ، نه ابرهاى سرکش خروشان [ و این از گفتار فصیح عجیب است ، چه او ابرهاى با رعد و برق همراه با بادها و آذرخشها را به شتران سرسخت همانند فرموده است ، که بار از پشت بیفکنند و در سوارى دادن سرکشى کنند ، و ابرهاى تهى از رعد و برق ترسناک را به شتران رام تشبیه کرده است که شیرشان را به آرامى مى‏دوشند و به آسانى بر پشتشان نشینند . ] [نهج البلاغه]

هیئت آستان مقدس امامزاده عبد الله بن موسی الکاظم شهربافق


تبعیض ناروا

سـال هـا از بعثت پیامبر اکرم (ص ) گذشته بود.
هنوز افکار دوران جاهلیت و تبعیض بین فرزندان وجـود داشت .
مردى عرب , آن روزبراى انجام دادن کارى دست دو فرزندش را گرفت و شرفیاب محضررسول اکرم (ص ) شد.
هنگامى که نشسته بود, یکى از فرزندان خود رادرآغوش گرفت , به او محبت کرد و او را بوسید و به فرزند دیگرش توجهى نکرد.
پیغمبر که این صحنه تاثرانگیز را مشاهده کرد نتوانست طاقت بیاورد, پس فرمود: چرا با فرزندان خود به طور عادلانه رفتارنمى کنى ؟ آن مرد عرب جوابى جز سکوت نداشت .
سرش را پایین انداخت وعرق شرم بر پیشانى اش نشست .
او در آن روز دریـافت که کارش اشتباه بوده است و فهمید که درنگاه کردن نیز نباید بین فرزندان فرقى گذاشت



پایگاه خبری هیات ::: سه شنبه 87/4/11::: ساعت 9:32 صبح


حکایت

کار همراه با عبادت

صبح زود جوانی نیرومند از مقابل حضرت رسول خدا (صلی الله علیه و اله ) گذشت یکی از همراهان پرسید : در این وقت به کجا می روی؟ گفت: ( به دکانم در بازار ) گفتند : حیف که صبح خیزی او بخاطر خداوند تبارک و تعالی نیست . حضرت ( صلی الله علیه و اله ) فرمود: اینچنین حرف نزنید اگر او برای بی نیاز نمودن خود از دیگران یا برای تهیه احتیاجات پدر و مادر یا زن و بچه هایش می رود او در همین حال در راه خدا گام بر می دارد

 

و عیسی (علیه السلام ) مردی را دید : فرمود؟ : چه می کنی

گفت : عبادت می کنم .

فرمود :غذا از کجا می اوری ؟

مرد گفت : برادری دارم که غذای مرا تهیه می کند

عیسی (علیه السلام ) فرمود : پس برادر تو از تو عابد تر است



پایگاه خبری هیات ::: دوشنبه 87/4/10::: ساعت 11:0 عصر


از امام جعفر صادق (ع) نقل شده است : هرکس به جهت ادای دین این سوره مبارکه را سیزده بار بخواند ،قرضش ادا می شود. ان شاء الله و گفته اند اگر این سوره مبارکه را بنویسند و زن حامله با خود داسته باشد وضع حمل بر او آسان می شود...

از امام صادق (ع) روایت شده است که فرمود : هرکس سوره های آل عمران و بقره را بخواند این دو سوره در قیامت بر او سایه افکند مانند دو ابر

از حضرت رسول (ص) روایت شده است که فرمود : هر که سوره آل عمران را بخواند به هر آیه برات امانی از جسر جهنم به او بخشند و کسی که روز جمعه بخواند آن روز تا غروب خداوند و ملائکه بر او صلوات فرستند.



پایگاه خبری هیات ::: دوشنبه 87/4/10::: ساعت 10:59 عصر


با سلام خدمت بازدید کنندگان وبلاگ خبری ،فرهنگی و مذهبی خدام افتخاری آستان مقدس امامزاده ظهیر الدین عبد ا.. بن موسی الکاظم (ع) شهرستان بافق

احترامبه عرض شما دوست عزیز و بازدید کننده گرامی می رسانیم شما می توانید نظرات پیشنهادات انتقادات و مطالب فرهنگی ،مذهبی، خبری و هنری خود را به ایمیل

astanehdost@yahoo.com

ارسال و یا در بخش نظرات وبلاگ در صورت اختیار بصورت خصوصی ثبت نماید

با تشکر

مدیریت وبلاگ



پایگاه خبری هیات ::: یکشنبه 87/4/9::: ساعت 9:30 صبح


برگرفته شده از سایت تبیان

بالاترین‌ مقامی‌ که‌ انسان‌ می‌تواند به‌ آن‌ دسترسی‌ پیدا کند، مقام ‌قرب‌ الهی‌ یا قرب‌ ربوبی‌ است‌.

  • منظور از قرب‌ ربوبی‌ چیست‌؟

منظور از قرب‌ ربوبی‌ این‌ است‌ که‌ آدمی‌ به‌ مقامی‌ برسد که‌ ربط‌ خود را به‌ خدا دریابد. دریابد که‌ سراسر موجودات‌ عالم‌ آفرینش‌ عین‌ ربط‌ به‌ او هستند. همه موجودات‌ عالم‌ نه‌ وابسته‌، که‌ عین‌ وابستگی‌ به‌ او هستند.

« یا ایُّها النّاس‌ُ اَنتُم‌ُ الفُقَراءُ اِلی‌َ اللّه‌ِ وَ اللّه‌ُ هُوَ الغَنی‌ُ الحَمیدُ ؛

ای مردم ، همه شما به خدا نیازمندید اوست بی نیاز و ستودنی (فاطر/ 15)

اینکه‌ می‌گوییم‌ منظور از کمال‌ نهایی‌ رسیدن انسان به‌ مقامی‌ است که ‌فقر خویش‌ و وابستگی‌ خود را به‌ خدا درک‌ کند، مراد درک‌ حضوری‌ و شهود عرفانی‌ است‌. یعنی‌ انسان‌ به‌ آن ‌مقامی‌ دست‌ یابد، که‌ به‌ جز خدا به‌ چیزی‌ توجه‌ نداشته‌ باشد؛ وجود او عین ‌خلوص‌ شده‌ و هیچ‌ عملی‌ از او جز برای‌ رضای‌ خدا، سرنزند. انسانی‌ که‌ به ‌این‌ مقام‌ دست‌ می‌یابد هیچ‌ گونه‌ استقلالی‌ برای‌ خود قایل‌ نبوده‌ و در یک‌ ارتباط‌ دایمی‌ و شهود عرفانی‌ با خدا به‌ سر می‌برد. در این‌ مقام‌ و مرتبه‌ است‌ که‌ دیگر اثری ‌از خود و منیّت‌ برای‌ او باقی‌ نیست‌، هر چه‌ هست‌، خداست‌ و بس‌.

علی‌ علیه‌السلام در رابطه‌ با همین‌ درک‌ حضوری‌ و شهود عرفانی‌ می‌گوید:

« لَم‌ْ اَعبُدُ رَبّاً لَم‌ْ ارَه‌ ؛ خدایی‌ را که‌ ندیده‌ باشم‌، نپرستیده‌ام‌.»

این‌ مقام‌ را مقام‌ فنای‌ انسان‌ در ذات‌ اقدس‌ الهی‌ نیز گفته‌اند. البته‌ فنا نه‌ به‌ معنای‌ اتحاد با او که‌ برخی‌ از متصوفه ‌پنداشته‌اند، بلکه‌ فنای‌ همه‌ حال‌ و احوالات‌ نفسانی‌ و منیّت‌ها و این‌ فنا نیز به ‌دو گونه‌ صورت‌ می‌گیرد:

  • اول‌:

آنکه‌ زندگانی‌ طبیعی‌ و حیات‌ مادی‌ آنها باقی‌ بوده‌ و در این‌حال‌ موفق‌ به‌ مقام‌ فنا می‌شوند، و این‌ فنا قبل‌ از موت‌ پیدا می‌شود، و در این‌ صورت‌ افراد مومن‌ و مخلص‌ که‌ راهی‌ را به‌ سوی‌ خدا پیموده‌اند، با وجود حیات‌ دنیوی‌ فانی‌ می‌شوند.

  • دوم‌:

فنا برای‌ کسانی‌ که‌ زندگی‌ طبیعی‌ و حیات‌ مادی‌ و دنیوی‌ خود را از دست‌ داده‌اند، و مراحل‌ برزخ‌ و قیامت‌ را بعد از این‌ دنیا طی‌ کرده‌، و از مقربین‌ و مخلصین‌ بوده‌اند، اینان‌ که‌ بدن‌ خود را رها کرده‌ و جسمی‌ ندارند، و برزخ‌ و قیامت‌ را نیز رها کرده‌ و در حرم‌ حق‌ واردشده‌اند.

انسان می‌تواند در عالم‌ خارج‌ به‌ اذن‌ خدا دخل‌ و تصرف‌ کند، در این‌ مقام‌ مستجاب‌ الدعوه‌ می‌شود یعنی‌ هر گاه‌ از خدا چیزی‌ بخواهد،خدا هم‌ به‌ او می‌دهد.

انسانی‌ که‌ به‌ مقام‌ فناء فی‌ الله‌ می‌رسد از ویژگی‌ها و خصوصیاتی ‌برخوردار می‌شود که‌ در اینجا به‌  نقل‌ دو حدیث‌ در این‌ زمینه ‌اکتفا می‌کنیم ‌تا آثار قرب‌ ربوبی‌ تا حدودی‌ آشکار شود.

« ما یَتَقَرَّب‌ُ اِلَی‌ِّ عَبْدی‌ بِشَی‌ءٍ احَب‌ٌ اِلَی‌َّ مِمَّا افْتَرَضْتُه‌ُ عَلَیْه‌ِ و اِنَّه‌ُ لَیَقَرَّب‌ُ اِلَی‌َّ بِالنَّوا"فِل‌ِ حَتی‌ّ اُحِبَّه‌ُ فَاِذا احْبَبْتُه‌ُ کُنْت‌ُ سَمْعَه‌ُ الذّی‌ یَسْمَع‌ُ بِه‌ وَ بَصَرَه‌ُ الَّذی‌ یَبْصُرُبِه‌ِ وَ لِسانَه‌ُ الَّذی‌ یَنْطِق‌ُ بِه‌ِ وَ یَدَه‌ُ التِّی‌ یَبْطِش‌ُ بِها أن‌ْ دَعانی‌ اجَبْتُه‌ُ و اِن‌ْ سَالَنی‌ اعْطَیْتُهُ ؛ بنده‌ من‌ تقرب‌ نمی‌جوید به‌ چیزی‌ نزد من‌ که‌ محبوبتر باشد نزد من‌ از آنچه‌ بر او واجب‌ کرده‌ام‌ و هر آینه‌ بنده‌ من‌ به‌ وسیله‌ نوافل‌ و مستحبات‌ به‌ من‌ تا آنجا نزدیک‌ می‌شود که‌ من‌ او را دوست‌ می‌دارم‌ و چون‌ او را دوست‌ داشتم‌ من‌ گوش‌ او می‌شوم‌ که‌ با آن‌ می‌شنود و چشم‌ او می‌شوم‌ که‌ با آن‌ می‌بیند و زبان‌ او می‌شوم‌ که‌ با آن‌ سخن ‌می‌گوید و دست‌ او می‌شوم‌ که‌ با آن‌ می‌گیرد، اگر مرا بخواند اجابتش‌ می‌کنم‌ و اگر از من‌ چیزی‌ بخواهد به‌ او می‌دهم‌

بنابراین‌ حدیث‌، انسان‌ بر اثر مقام‌ قرب‌ ربوبی‌ تا آنجا پیش‌ می‌رود که‌ خواست‌ و اراده‌اش‌ به‌ اذن‌ خدا مانند خواست‌ و اراده‌ حق‌ تعالی‌ در جهان‌ عمل‌ می‌کند. دیدنش‌، دیدن‌ خدا و شنیدنش‌، شنیدن‌ خدا و دستش‌ دست‌ خدا می‌شود. یعنی‌ همه‌ اعمال‌ او رنگ‌ خدایی‌ پیدا می‌کند و می‌تواند در عالم‌ خارج‌ به‌ اذن‌ خدا دخل‌ و تصرف‌ کند. به‌ بیان‌ دیگر می‌تواند حاکم‌ بر قوای‌ طبیعی‌ شود. از اینها گذشته‌، او در این‌ مقام‌ مستجاب‌ الدعوه‌ می‌شود. یعنی‌ هر گاه‌ از خدا چیزی‌ بخواهد،خدا هم‌ به‌ او می‌دهد.

«اِن‌ِّ لِلّه‌ِ عِباداً اطاعُوُه‌ فِیما ارادَ فَاَطاعَهُم‌ْ فیما اَرادوا یَقُوُلُون‌َ لِشَّی‌ءٍ کُن‌ْ فَیَکُوُن‌َ ؛ برای‌ خداوند بندگانی‌ است‌ که‌ خدا را در آنچه‌ اراده‌ کند، اطاعت ‌می‌کنند. پس‌ خدا نیز آنها را در آنچه‌ بخواهند، اطاعت‌ می‌کند. آنها به‌ چیزهایی‌ که‌ بخواهند، می‌گویند بشو! پس‌ می‌شود



پایگاه خبری هیات ::: یکشنبه 87/4/9::: ساعت 9:2 صبح


برگرفته از سایت تبیان

رابطه معنویت و برکت

آنگاه که در سایه سار معنویت و تقوا، برکات معنوی بر مردم باریدن گیرد، برکت‏های مادی نیز کم کم رخ می‏نمایند و در این گونه موارد ظاهر می‏شوند:

1. فزونی در نان و غذا: رسول خدا صلی‏الله‏علیه‏و‏آله می‏فرماید: «گرده‏ها و قرص‏های نان خود را کوچک بگیرید؛ زیرا با هر قرص کوچک نانی، برکت وجود دارد.»

2. برکت در مال: با بخشش و انفاق مال، برکت مال فزونی می‏یابد و علی علیه‏السلام هم در اهمیت این امر می‏فرماید: «برکة المال فی الصدقه.»

3. فرزند صالح: داشتن فرزندان صالح، از مظاهر خیر و برکت است. امام باقر علیه‏السلام درباره خیرآوری فرزند می‏گوید: «هیچ فرزندی بر عبدالمطلب هدیه نشد که برکتش از علی علیه‏السلام بیشتر باشد؛ مگر پیامبر خدا صلی‏الله‏علیه‏و‏آله.»

رسول گرامی اسلام در هشداری می‏فرماید:

هرگاه خداوند بر امتی خشمگین شود و آنگاه بر آنان عذاب نازل نگرداند؛ نرخ‏های آنان را بالا می‏برد، عمرهای آنها را کوتاه می‏کند، تجارت‏شان را به سود نمی‏رساند، میوه‏های درختانشان را سالم و بی‏آفت نمی‏کند، چشمه‏ها و نهرهای آن‏ها را پر آب نمی‏گرداند و باران را از آنان دریغ می‏دارد.

این برکت‏ها در سایه عبادت و حق‏گرایی و وظیفه‏شناسی تداوم می‏یابد. دعا و ارتباط با خداوند، برکت‏های زندگی را زیاد می‏کند. احترام به بزرگترها نیز در افزایش رزق و روزی تأثیرگذار است. در برخی روایت‏ها آمده است: «در سه چیز برکت وجود دارد: معامله مدت دار، قرض به هم دادن و مخلوط کردن گندم و جو برای مصرف خانه، نه برای فروش.»

 ادامه مطلب...

پایگاه خبری هیات ::: یکشنبه 87/4/9::: ساعت 8:56 صبح


بمناسبت سالروز شهادت دکتر آیت ا.. بهشتی و 72 تن از یاران با وفایش و گرامیداشت هفته قوه قضائیه صبح امروز پنجشنبه 6/4/87 مراسمی در حسینیه آستان مقدس امامزاده عبد ا...  شهرستان بافق برگزار گردید در این مراسم که امام جمعه ،مسئولین دادگستری ، نیروی انتظامی ،سپاه پاسداران ، شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر بافق ، فرماندار ، و دیگر مسئولین و با حضور مردم ولائی شهرستان بویه خانواده معظم شهدا برگزار شد حجت السلام روحانی مسئول سازمان تبلیغات اسلامی بافق به گوشه ای از زندگان ی دکتر بهشتی پرداخت . در پایان مراسم شرکت کنندگان در این مراسم با حضور بر سر مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس به آنان و امام راحلشان تجدید بیعت نمودند.



پایگاه خبری هیات ::: پنج شنبه 87/4/6::: ساعت 2:56 عصر


بمناسبت خجسته میلاد با سعادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) مراسم جشنی با حضور مردم ولائی شهرستان بافق در روز سه شنبه 4./4/87 بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن مطهر آستان مقدس امامزاده عبد ا.. توسط مداح اهل البیت طالعی برگزار گردید . در این مراسم بعد از ذکر فضائل و مناقب حضرت زهرا و پذیرایی از شرکت کنندگان با بسته های متبرک این آستان به شرکت کند گان در این مراسم به رسم یادبود و تبرک 30 جلد کلام ا.. مجید توسط امور فرهنگی آستان اهدا گردید.



پایگاه خبری هیات ::: چهارشنبه 87/4/5::: ساعت 9:22 صبح


آمد ... و
واژگان نور میان کلام جهانیان جان گرفت
و آسمان عشق در میان دوستان ایمان، باران
آمد ... و هرم حضور آفتابی اش
سلام و صلوات را مهمان چشمان عاشقان  کرد و
حضور و رایحه سبز ایمان را تکرار

سال روز میلاد اسوه زهد و تقوا، نازدانه آل کسا، اقیانوس علم و حلم، چشمه سار نجابت، صابره عصمت، عصاره بعثت، هم کفو ولایت، پیوند دهنده حلقه نبوت و ولایت، بارور کننده درخت امامت، کوثر الهی، قصیده پاکی ها، مثنوی عرفان، غزل خوبی ها، مدافع ولایت، ام ابیها، صدیقه کبری، فاطمه زهرا (س) بر همه شیفتگان و ره پویان طریقش تبریک و تهنیت باد.

 

بمناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه الزهرا در روز دوشنبه 3/04/87 بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم جشنی در صحن مطهر آستان مقدس امامزاده عبد ا.. با حضور مداحان اهل البیت  برگزار گردید .در این مراسم که مردم ولائی شهرستان بافق حضور داشتند بعد از مدیحه سرایی مداحان اهل البیت و پذیرایی به قید قرعه به شرکت کنندگان جوائزی اهدا گردید

 

ادامه مطلب...

پایگاه خبری هیات ::: سه شنبه 87/4/4::: ساعت 8:40 صبح

<      1   2      

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 85
بازدید دیروز: 104
کل بازدید :256526
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
پایگاه خبری هیات
این سید جلیل زآل پیمبر است نوردو دیده موسی بن جعفر است وبلاگ خبری و فرهنگی و مذهبی هیئت عزاداران آستان مقدس امامزاده عبد الله بن موسی الکاظم (ع) شهرستان بافق امامزاده عبدالله از فرزندان بزگوار امام موسی کاظم (ع) می باشند ایشان در روز 12 ربیع الاول سال 142 ه.ق در مدینه بدنیا آمدند و در چهارم ماه رجب تنها بعد از128 روز از شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به دست عوامل عباسیان به شهادت رسیدند و مدفن ایشان در مرکز شهرستان بافق در استان یزد واقع گردیده است. و لذا به دلیل عرض ارادت به ساحت این امامزاده واجب التعظیم هیئت عزاداران آستان مقدس حضرت امامزاده عبدالله (ع) بافق در سال 1375 راه اندازی گردید تماس با هیئت عزاداران آستان مقدس: سامانه پیام کوتاه :30008996 آدرس:استان یزد-شهرستان بافق
 
 
>>لینک دوستان<<
.: شهر عشق :.
گروه اینترنتی جرقه داتکو
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
شیعه مذهب برتر
حسام بافق
بافق فردا
شکرآباد
محسن بافق
آهن شهر بافق
مبارکه بافق
پایگاه خبری سنگ آهن
درعصرمن بافق
روستای سنجدک بافق
هیئت قاسم بن الحسن بافق
منتظر بافقی
راه امام
انجمن وبلاگ نویسان بافق
هیئت جوانان بافق
اداره تعاون بافق
دیدبان بافق
قلم توتم من است
تعمیرات لکوموتیو بافق
ولیعصر قلعه بافق
وبلاگ عباس یزدانی
معلم کلاس پنجم-الف
بافق آباد
بافقیران
حواشی دبیرستان شاهدشهید رجایی بافق
وحدت بافق
آفتاب بافق
سراج
امید بافق
مسجد ولیعصر قلعه بافق
علی بافق
فناوری ورایانه امروز
بافق به روایت تصویر
عادل در بافق
هفت امامزاده
مشق پرواز
نظری بافق
روابط عمومی دانشگاه آزاد بافق
انجمن جوانان بافق
امامزاده حیدر بهبهان
دفتر حضرت آیت الله خامنه ای
حجت السلام شهاب مرادی
یوسف گم گشته
ققنوس بافق
آزاد
یا لثارات الحسین
هیئت امامزاده عبد الله بافق
آستان امامزاده محمد عابد اراک
اخبار بافق
حسین بن موسی الکاظم طبس
نشانی دیگر وبلاگ
آهستان
آستان مقدس پیر بفروئیه میبد
اوقاف استان یزد
سایت رسمی شهرستان بافق
خبرنگار محبوب کامران نجف زاده
سازمان اوقاف و امور خیریه
پایگاه خبری داور
امامزاده آقا علی عباس
امامزاده هلال بن علی
سایت امامزاده محمود (ع )خوانسار
آستان قدس رضوی
پایگاه اطلاع رسانى حضرت معصومه
صدا و سیما
یزد فردا
ریاست جمهوری
پایگاه استاد حسین انصاریان
آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)
آستان صالح ابن موسی الکاظم
هیئت رزمندگان شمیرانات
سایت مذهبی صافات
دانشگاه آزاد اسلامی بافق
شرکت سنگ آهن ایران - بافق
هفته نامه افق کویر بافق
حسن ابراهیمی
شهید آوینی
فرهنگسرای مجازی بافق
بیت الرضا بافق
بسوی ظهور
معرفی امامزادگان وبقاع متبرکه
سایت امامزاده جعفر یزد
چراغ دستی
مسجد قبا بافق
استاد دانشمند
علمی - فرهنگی - آموزشی- مذهبی
هیدت دانشجوئی عشاق المهدی
ایران من
هنر بافق
هلال احمر بافق
ریگ نوردی بافق
شهرداری بافق
فرمانداری بافق
هواشناسی بافق
اوقات شرعی بافق
دیدنی های بافق
شرکت ذوب روی بافق
کلام نور
فتوبلاگ پیام های آسمانی
 
>>لوگوی دوستان<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<